وبلاگ فناوری اطلاعات یزد نسخه جدید- مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی و انگلیسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبار فن
مرور و مقایسه آماری موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی در سال 2005 و 2006 میلادی
یکشنبه پنجم آذر 1385 ساعت 02:11 قبل از ظهر | نوشته ‌شده به توسط: تی ان تی- یک هکر خوب/۴/ | ( نظرات )

مرور و مقایسه آماری موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی در سال 2005 و 2006 میلادی

در سال پیش نیز نظیر آمار موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی  در روزنامه مرور و مقایسه آماری موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی در سال 2005 و 2006 میلادیشرق  روز دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۴ مارس ۲۰۰۵ چاپ شده است در روزهای گذشته نتیجه عادات کاربران در اینترنت به نقل و به گزارش خبرگزاری فارس در سال 2006 منتشر شده است که در وبلاگ فن آوری اطلاعات تحت عنوان  کاربران اینترنتی ایران به چه موضوعاتی علاقمند هستند (موسسه "نیلسن نت ریتینگ" در سال 2005) منتشر شد.

با مقایسه  نتایج مطالعه انجام شده توسط موسسه "نیلسن نت ریتینگ" در سال 2005 و 2006 در خصوص موضوعات موردجستجو کاربران ایران  این آمار به انچنان به هم نزدیک بود که می توان عادات اینترنتی ایرانی ها تغییر عمده نداشته است .به طور مثال در هر دو گزارش آمده  مهمترین روز مورد توجه، روز زن بوده است. متاسفانه در حال حاضر هیچ سایت و شركتى كه رفتار جامعه كاربران ایرانى را تحلیل و ارزیابى كند، وجود ندارد. هر چند كه گهگاه آمارى جسته و گریخته منتشر مى شود اما چندان قابل استناد نیستند. در این گفتار به اختصار ابتدا آمار سال 2006 و پس از آن آمار 2005 را تکرار کرده ایم تقریبا نتایج مشابه است

مرور و مقایسه آماری موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی در سال 2005 و 2006 میلادی

در سال پیش نیز نظیر آمار موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی  مذکور با عنوانمرور و مقایسه آماری موضوعات مورد جستجو کاربران ایرانی در سال 2005 و 2006 میلادی "اینترنت   ، شهر برفى" در روزنامه شرق  به قلم مهدی رودکی  در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - ۳ صفر ۱۴۲۶ - ۱۴ مارس ۲۰۰۵ چاپ شده است واقعیت درک نکردم که چرا ما ایرانی ها در عادات اینترنتی تغییر ندادیم

در روزهای گذشته نتیجه عادات کاربران در اینترنت به نقل و به گزارش خبرگزاری فارس منتشر شده است که تقریبا اکثر وبسایتها اختصاصی فن آوری اطلاعات موضوع را متنشر نموده اند نتایج مطالعه انجام شده توسط موسسه "نیلسن نت ریتینگ" نشان می‌دهد در سال گذشته هم منتشر شد اینقدر این آمار به هم نزدیک بود که فکر کردم خبر و مقاله تکراری است اما اینگونه به نظر نمی رسد

به طور مثال طبق گزارشی كه در سال 2006 منتشر شده است آمار كاربران اینترنت در خاورمیانه نزدیك به 20میلیون نفر است و ایران با 5/7 میلیون نفر كاربر رتبه اول را در خاور میانه داراست. طبق گزارش در فوریه ۲۰۰۵ آمار كاربران اینترنت در خاورمیانه نزدیك به 17 و نیم  میلیون نفر است و ایران با 4.8 میلیون نفر كاربر و رتبه اول را در خاورمیانه داراست (۷/۲۷ درصد). به طور مثال در هر دو گزارش آمده  مهمترین روز مورد توجه، روز زن بوده است.

متاسفانه در حال حاضر هیچ سایت و شركتى كه رفتار جامعه كاربران ایرانى را تحلیل و ارزیابى كند، وجود ندارد. هر چند كه گهگاه آمارى جسته و گریخته منتشر مى شود اما چندان قابل استناد نیستند.

 

 

نتایج یك نمونه مطالعه انجام شده توسط موسسه نیلسن نت ریتینگ

نتایج مطالعه انجام شده توسط موسسه "نیلسن نت ریتینگ" نشان می‌دهد music و chat در صدر كلمات جستجو شده توسط كاربران ایرانی در اینترنت است.

به گزارش فارس، امروزه تحلیل رفتار كاربران كه در سایتها و موتورهای جستجوگر حضور می یابند بسیار مورد توجه است تا آنجا كه سایتها و شركتهای بزرگ تنها به ارزیابی رفتار كاربران می پردازند و نتایج مطالعات خود را در اختیار شركتها و سازمانهای دیگر قرار می دهند.

نتایج یك نمونه مطالعه انجام شده توسط موسسه نیلسن نت ریتینگ در ادامه ذكر می شود تا اهمیت اینگونه آمار و اطلاعات بیشتر روشن شود. این مطالعه در نوامبر 2004 بر روی كاربران خانگی انجام شده است.

هر كاربر به طور متوسط در ماه 30 بار در اینترنت حضور داشته است.

هر كاربر به طور متوسط در ماه 60 سایت مختلف را دیده است.

هر كاربر به طور متوسط در ماه 1050 صفحه را دیده است.

هر كاربر به طور متوسط در ماه در هر بار حضور در اینترنت 35 صفحه را بازدید كرده است.

كامپیوتر كاربر در ماه به طور متوسط 25.5 ساعت به اینترنت اتصال داشته است.

در هر نشست هر كاربر به طور متوسط 51 دقیقه در اینترنت حضور داشته است.

مدت زمان مشاهد هر صفحه 45 ثانیه بوده است.

حال با استناد به این گزارش می توان محتوای صفحات را به گونه ای تنظیم كرد كه در زمان متوسط 45 ثانیه قابل خواندن باشند.

 

از كاربران ایرانی چه خبر؟

طبق گزارشی كه در سال 2006 منتشر شده است آمار كاربران اینترنت در خاورمیانه نزدیك به 20میلیون نفر است و ایران با 5/7 میلیون نفر كاربر رتبه اول را در خاور میانه داراست.

به گزارش سایت " ایران سئو " آمارهای داخلی عددی بیش از 5/7 میلیون كاربر را نشان می دهد. متاسفانه در حال حاضر هیچ سایت و شركتی كه رفتار جامعه كاربران ایرانی را تحلیل و ارزیابی كند، وجود ندارد. هر چند كه گهگاه آماری جسته و گریخته منتشر می شود اما این آمار به دلیل آنكه توضیحی از روش كار و معیاری های مدنظر ارایه نمی دهند، چندان قابل استناد نیستند.

در ادامه آماری از رفتار كاربران ایرانی با تكیه بر مطالعات قبلی مولف و مطالعه انجام شده طی سالهای گذشته ارایه می شود. بنابر این در حد یك گزارش غیر رسمی می توانید به این نتایج استناد كنید. برخی نتایج ممكن است واضح و بدیهی باشد و این مطالعه نیز آنها را تایید كرده است.

 

گروه كاربران ایرانی

گروه كاربران ایرانی عمدتا جوان، كم تجربه، مذكر و مجرد است.نگاهی به كلمات جستجو شده كاربران در موتورهای جستجوگر گوگل، اورچر و پارسیك و همینطور آمار سایتهای پر بیننده ایرانی به خوبی این موضوع را تایید می كند.

»» آخرین آمار،‌ اطلاعات جامع و كامل از وضعیت تعداد كاربران اینترنت ؛ زبانهای رایج در فضای مجازی ( قسمت سوم)  

»» آخرین آمار،‌ اطلاعات جامع و كامل از وضعیت تعداد كاربران اینترنت در ایران و خاورمیانه ؛ آسیا و جهان( قسمت دوم)  

»» آخرین آمار،‌ اطلاعات جامع و كامل از وضعیت تعداد كاربران اینترنت در ایران و خاورمیانه ؛ آسیا و جهان( قسمت اول)  

»» گزارش جامع از آخرین وضعیت کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران (قسمت سوم)
»» گزارش جامع از آخرین وضعیت کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران (قسمت دوم)
»» گزارش جامع از آخرین وضعیت کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران (قسمت اول)

 

 

 

مقایسه جستجو كاربران ایرانی و كاربران دیگر کشورها

در كشورهای نظیر آمریكا، كانادا و انگلیس موضوعاتی همچون نقشه آن كشورها، كاریابی، بانكها، سازمانها و ادارات دولتی، پرچم و ... بیشتر جستجو شده است اما در ایران اوضاع به گونه ای دیگر است. قرار گرفتن عباراتی نظیر music, chat در صدر كلمات جستجو شده دغدغه كاربران ایرانی را به گونه ای دیگر نشان می دهد.

این كلمات همچنین نشان می دهند كه بیشتر وقت كاربران ایرانی در سایتهای گروه تفریح و سرگرمی سپری می شود و بسیاری از آنها سایتهای زرد هستند.

 

نتایج دیگر

برخی از موضوعات پرطرفدار كاربران ایرانی به غیر از موارد فوق اخبار ایران، تاریخ ایران، نقشه ایران، زنان ایران، انقلاب اسلامی ایران و سینمای ایران بوده است.

عموما اكثر كاربران در حال حاضر مشكلی در دیدن صفحات فارسی ندارند. اما چرا عبارت "فونت فارسی" همچنان جستجو می شود؟ شاید به دلیل وجود سایتهایی است كه در خارج از كشور طراحی شده اند و یا بعضا برخی سایتهای قدیمی دولتی كه همچنان نیاز به نصب فونتی خاص دارند. البته دلایل دیگری نیز می توان برای آن ذكر كرد.

"گوگل فارسی" نیز یكی از كلمات جستجو شده پرطرفدار است. جستجوی این عبارت به خوبی نشان می دهد كه كاربران ایرانی با تكنیكهای جستجو و موتورهای جستجوگر به خوبی آشنا نیستند زیرا می دانیم كه می توانیم در گوگل حال به هر زبانی كه هست، فارسی بنویسیم و فارسی جستجو كنیم!

"سایت"، "سایت فارسی"، "سایت ایرانی": به نظر می رسد كه كاربران هنوز یاد نگرفته اند كه برای پیدا كردن یك سایت فارسی در زمینه مورد علاقه خود، جستجو كردن عبارات فوق بی فایده است. زیرا یك سایت فارسی معمولا عنوان نمی كند كه ما یك "سایت فارسی" هستیم، همینكه محتوای آن فارسی باشد خود دلالت بر همه چیز می كند.

 

لیست عبارتهای جستجو شده توسط کاربران ایرانی

به این لیست عبارتهای "بهترین سایت فارسی، سایتهای فارسی، سایت های فارسی، سایتهای ایرانی، جوك فارسی، جك فارسی، نوشته های فارسی، وبلاگ فارسی و ..." را هم اضافه كنید.

بر اساس این گزارش سازمانها و نهادهایی چون بانك ملی ایران،بانك سپه ، شركت مخابرات ایران، مركز آمار ایران، كتابخانه ملی ایران، بانك مركزی ایران ، سازمان سنجش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان مدیریت صنعتی، سازمان گسترش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان ثبت احوال، سازمان هواشناسی، سازمان ملی جوانان و سازمان تامین اجتماعی از مهمترین مراكز و سازمانهای جستجو شده بوده‌اند.

در بین امامان معصوم امام زمان، امام حسین و امام رضا بیشتر از بقیه جستجو شده است. جستجوی عبارت "امام عادل" نیز در نوع خود جالب توجه است.

اخبار ایران، اخبار روز، اخبار وررزشی، اخبار فارسی بیشتر مد نظر كاربران بوده است.

از میان افرادی كه دارای "پور" و "زاده" در نام فامیلی خود هستند، كویتی پور، رضا زاده و نوری زاده بیشتر جستجو شده اند.

مهمترین روز مورد توجه، روز زن بوده است.

این بررسی به كمك آمار ارایه شده توسط موتورهای جستجوگر اورچر و گوگل انجام شده است. هر چند كه نمی توان آن را عمومیت داد، اما در حد یك مطالعه و گزارش غیر رسمی با توجه به سابقه مولف، نتایج آن معتبر است

 

موسسه نیلسن نت ریتینگ : جستجوی کاربران ایرانی در اینترنت در سال 2005

آمار مذکور با عنوان "اینترنت   ، شهر برفى" در روزنامه شرق  به قلم مهدی رودکی  در روز دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - ۳ صفر ۱۴۲۶ - ۱۴ مارس ۲۰۰۵ چاپ شده است واقعیت درک نکردم که چرا ما ایرانی ها در عادات اینترنتی تغییر ندادیم

امروزه تحلیل رفتار كاربران كه در سایت ها و موتورهاى جست وجوگر حضور مى یابند بسیار مورد توجه است تا آنجا كه سایت ها و شركت هاى بزرگى تنها به ارزیابى رفتار كاربران مى پردازند و نتایج مطالعات خود را در اختیار شركت ها و سازمان هاى دیگر قرار مى دهند.

نتایج یك نمونه مطالعه انجام شده توسط موسسه نیلسن نت ریتینگ در ادامه ذكر مى شود تا اهمیت اینگونه آمار و اطلاعات بیشتر روشن شود. این مطالعه در نوامبر ۲۰۰۴ بر روى كاربران خانگى انجام شده است.

• هر كاربر به طور متوسط در ماه ۳۰ بار در اینترنت حضور داشته است.

• هر كاربر به طور متوسط در ماه ۶۰ سایت مختلف را دیده است.

• هر كاربر به طور متوسط در ماه ۱۰۵۰ صفحه را دیده است.

• هر كاربر به طور متوسط در ماه در هر بار حضور در اینترنت ۳۵ صفحه را بازدید كرده است.

• كامپیوتر كاربر در ماه به طور متوسط ۵/۱۵ ساعت به اینترنت اتصال داشته است.

• در هر نشست هر كاربر به طور متوسط ۵۱ دقیقه در اینترنت حضور داشته است.

• مدت زمان مشاهده هر صفحه ۴۵ ثانیه بوده است.حال با استناد به این گزارش مى توان محتواى صفحات را به گونه اى تنظیم كرد كه در زمان متوسط ۴۵ ثانیه قابل خواندن باشند. آیا این دستاورد كوچكى است؟

 

• از كاربران ایرانى چه خبر

طبق گزارشى كه سایت internetworldstates.com در فوریه ۲۰۰۵ منتشر كرده است آمار كاربران اینترنت در خاورمیانه نزدیك به ۵/۱۷ میلیون نفر است و ایران با ۸/۴ میلیون نفر كاربر رتبه اول را در خاورمیانه داراست (۷/۲۷ درصد). همین گزارش حاكى است كه آمار كاربران ایرانى نسبت به دسامبر ۲۰۰۰ بالغ بر ۱۸۲۰ درصد رشد داشته است.

آمارهاى داخلى عددى بیش از ۷ میلیون كاربر را نشان مى دهد اما آیا مى توان به آنها استناد كرد؟ متاسفانه در حال حاضر هیچ سایت و شركتى كه رفتار جامعه كاربران ایرانى را تحلیل و ارزیابى كند، وجود ندارد. هر چند كه گهگاه آمارى جسته و گریخته منتشر مى شود اما این آمار به دلیل آنكه توضیحى از روش كار و معیار هاى مدنظر ارائه نمى دهند، چندان قابل استناد نیستند. نمونه اخیر آن ادعاى ۷۷ درصدى تولید محتواى فارسى از سوى پرشین بلاگ بود كه هیچگاه دلیلى قانع كننده نیز براى آن ارائه نشد.

حال كه در داخل كشور مرجعى براى مطالعه رفتار كاربران وجود ندارد، چه باید كرد؟ با نبود چنین مراجعى هنوز هم تحلیل رفتار كاربران امكان پذیر است. به عبارت دیگر مى توان از ابزار موجود و مخصوصاً آمار موتورهاى جست وجوگر و سایت هاى فعال ایرانى استفاده كرد و تا حدودى مسیر حركت و تمایلات كاربران ایرانى را شناسایى كرد.در ادامه آمارى از رفتار كاربران ایرانى با تكیه بر مطالعات قبلى مولف و مطالعه انجام شده در ابتداى اسفند ماه ۱۳۸۳ ارائه مى شود. بنا براین در حد یك گزارش غیررسمى مى توانید به این نتایج استناد كنید. برخى نتایج ممكن است واضح و بدیهى باشد و این مطالعه نیز آنها را تایید كرده است.

گروه كاربران ایرانى عمدتاً جوان، كم تجربه، مذكر و مجرد هستند. نگاهى به كلمات جست وجو شده كاربران در موتورهاى جست وجوگر گوگل، اورچر و پارسیك و همین طور آمار سایت هاى پربیننده فعلى ایرانى به خوبى این موضوع را تایید مى كند. در چند سال اخیر همواره كلمات پورنو در لیست مهمترین كلمات جست وجو شده كاربران ایرانى بوده اند. تعدد بسیار این كلمات ضمن آنكه به جوان بودن كاربران اشاره دارد نوعى انقلاب در رفتارها به دلیل آزادى در دسترسى به اطلاعات را نیز نشان مى دهد.

در حالى كه در كشورهایى نظیر آمریكا، كانادا و انگلیس موضوعاتى همچون نقشه آن كشورها، كاریابى، بانك ها، سازمان ها و ادارات دولتى، پرچم و... بیشتر جست وجو شده است اما در ایران اوضاع به گونه اى دیگر است. قرار گرفتن عباراتى نظیر music ، chatو كلمات پورنو در صدر كلمات جست وجو شده دغدغه كاربران ایرانى را به گونه اى دیگر نشان مى دهد. این كلمات همچنین نشان مى دهند كه بیشتر وقت كاربران ایرانى در سایت هاى گروه تفریح و سرگرمى سپرى مى شود و بسیارى از آ نها جزء سایت هاى زرد هستند. شناسایى این سایت ها نیز چندان مشكل نیست: سایت هایى پر از لینك در صفحه ورودى كه لینك ها در چندین فریم مختلف دسته بندى شده اند و لینك هاى آنها تماماً در صفحه اى جدید باز مى شوند.

با این اوصاف رایج نبودن كارت هاى اعتبارى در بین كاربران ایرانى را باید به فال نیك گرفت. زیرا در صورتى كه كاربران امكان پرداخت آن لاین مى داشتند حتماً مبالغ هنگفتى ارز بابت عضویت در سایت هاى مرتبط با موضوعات مورد علاقه كاربران (عمدتاً تفریح و سرگرمى) از كشور خارج مى شد.چه آمار كلمات انگلیسى جست وجو شده و چه آمار كلمات فارسى جست وجو شده، بررسى شود نتایج اشاره شده به دست مى آید.

• نتایج دیگر

• برخى از موضوعات پرطرفدار كاربران ایرانى به غیر از موارد پورنو، اخبار ایران، تاریخ ایران، نقشه ایران، زنان ایران، انقلاب اسلامى ایران و سینماى ایران بوده است.

• عموماً اكثر كاربران در حال حاضر مشكلى در دیدن صفحات فارسى ندارند. اما چرا عبارت «فونت فارسى» همچنان جست وجو مى شود؟ شاید به دلیل وجود سایت هایى است كه در خارج از كشور طراحى شده اند و یا بعضاً برخى سایت هاى قدیمى دولتى كه همچنان نیاز به نصب فونتى خاص دارند. البته دلایل دیگرى نیز مى توان براى آن ذكر كرد.

• «گوگل فارسى» نیز یكى از كلمات جست وجو شده پرطرفدار است. جست وجوى این عبارت به خوبى نشان مى دهد كه كاربران ایرانى با تكنیك هاى جست وجو و موتورهاى جست وجوگر به خوبى آشنا نیستند زیرا مى دانیم كه مى توانیم در گوگل حال به هر زبانى كه هست، فارسى بنویسیم و فارسى جست وجو كنیم.

• «سایت»، «سایت فارسى»، «سایت ایرانى»: به نظر مى رسد كه كاربران هنوز یاد نگرفته اند براى پیدا كردن یك سایت فارسى در زمینه مورد علاقه خود، جست وجو كردن عبارات فوق بى فایده است. زیرا یك سایت فارسى معمولاً عنوان نمى كند كه ما یك «سایت فارسى» هستیم، همین كه محتواى آن فارسى باشد خود دلالت بر همه چیز مى كند.بدین جهت نوشتم كه معمولاً متاسفانه «سایت هاى زرد» و «چیپى» پیدا مى شوند كه اینگونه خود را معرفى مى كنند. استفاده از عباراتى نظیر بهترین، اولین، بزرگترین، برترین و چه بسا «اولین ترین» نزد آنها رایج است.به این لیست عبارت هاى «بهترین سایت فارسى، سایت هاى فارسى، سایت هاى ایرانى، جوك فارسى، جك فارسى، نوشته هاى فارسى، وبلاگ فارسى و ...» را هم اضافه نمایید. البته به دلیل تازه كار بودن بیشتر كاربران تا حدودى همه موارد فوق را مى توان توجیه كرد.

• مهمترین مراكز و سازمان هاى جست وجو شده، موارد زیر بوده اند: بانك ملى ایران، شركت مخابرات ایران، مركز آمار ایران، كتابخانه ملى ایران، بانك مركزى ایران، سازمان سنجش، سازمان مدیریت و برنامه ریزى، سازمان مدیریت صنعتى، سازمان گسترش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان ثبت احوال، سازمان هواشناسى، سازمان ملى جوانان و سازمان تامین اجتماعى.

تحلیل: جست وجوى نام این ادارات و سازمان ها به فعالیت هاى آنها بستگى دارد و در پاره اى از زمان ها مردم نیاز بیشترى به برخى از آنها خواهند داشت كه طبیعتاً در میزان جست وجوها نیز تاثیر دارد. از سوى دیگر باید گفت كه ادارات و سازمان ها در بازاریابى الكترونیك ضعیف عمل كرده اند و نتوانسته اند نام سایت خود را در حافظه مخاطبان خود قرار دهند تا آنها مجبور نباشند براى هر بار مراجعه به سایت ابتدا آدرس آن را بیابند. این وضعیت درباره دانشگاه هاى كشور هم صادق است، خصوصاً دانشگاه آزاد. دانشگاه هایى كه بیشتر نامشان جست وجو شده اند عبارتند از: دانشگاه آزاد، دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه مجازى، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه اصفهان.

مهمترین مقوله هاى آموزشى مورد توجه: آموزش زبان انگلیسى، PHP، ASP، فلش، سكس، جنسى، فتوشاپ، شبكه، كامپیوتر و اینترنت.

• عبارت هاى مرتبط با زنان بسیار بیشتر از عبارت هاى مرتبط با مردان جست وجو شده است و در میان عبارت هاى مرتبط با زنان عبارت هایى نظیر: زنان خیابانى، حقوق زنان، شناى زنان، ورزش زنان، بارورى زنان، اشتغال زنان و مدل لباس زنان نیز به چشم مى خورد. اغلب عبارات دیگر شامل پورنو است!

• در بین امامان معصوم امام زمان، امام حسین و امام رضا بیشتر از بقیه جست وجو شده است. جست وجوى عبارت «امام عادل» نیز در نوع خود جالب توجه است.

• در بین اسامى افراد كه نام آنها داراى محمد، على، رضا، حسین و مهدى بوده اند، نام هاى زیر بیشتر مورد توجه بوده اند (نام معصومین لیست نشده است): محمد اصفهانى، محمدرضا گلزار، محمدرضا شجریان، حسین رضازاده، رضا پهلوى، رضا شاه، دكتر على شریعتى، على دایى، على كریمى و مهدى اخوان ثالث.

• در بین روزنامه ها، روزنامه هاى ایران، شرق و جام جم بیشتر جست وجو شده اند. این جست وجوها علاوه بر اینكه به نوعى محبوبیت این روزنامه ها را نشان مى دهد، همین طور بیان مى كند كه كاربران نتوانسته اند نام این روزنامه ها را حدس بزنند. مثلاً نام روزنامه همشهرى به راحتى حدس زده مى شود و نام آن نیز كمتر جست وجو شده است.

• اخبار ایران، اخبار روز، اخبار ورزشى و اخبار فارسى بیشتر مد نظر كاربران بوده است.

• از میان افرادى كه داراى «پور» و «زاده» در نام فامیلى خود هستند، كویتى پور و رضازاده بیشتر جست وجو شده اند.

• مهمترین روز مورد توجه، روز زن بوده است.

• بازیگران مورد توجه سینما هدیه تهرانى و محمدرضا گلزار بوده اند.

این بررسى به كمك آمار ارائه شده توسط موتورهاى جست وجوگر اورچر و گوگل انجام شده است. هر چند كه نمى توان آن را عمومیت داد، اما در حد یك مطالعه و گزارش غیررسمى با توجه به سابقه مولف، نتایج آن معتبر است.در نگاه كلى باید عنوان كرد كه جامعه كاربران ایرانى به دلیل جوان بودن و شرایط اجتماعى جوانان آن به نوعى از افكار پریشان كاربران خود رنج مى برد و وقت و انرژى بسیارى از افراد در سایت هاى موسوم به سایت هاى زرد سپرى مى شود. یكى از دلایل اصلى رشد قارچ گونه سایت هایى از این دست نیز به دلیل استقبالى است كه از آنها مى شود.

 

 

------ .:شناسنامه مقاله :. -----------------------------------------

برداشت آزاد : مطالب با رنگ n در متن مقاله به صورت توضیح مطلب به متن نویسنده اضافه شده است ؛ وبلاگ در حذف یا اضافه مطالب با رعایت قانون کپی رایت CopyRight  آزاد است

منبع : خبرگزاری فارس

نویسنده:

تاریخ انتشار :

 منبع وبلاگ  :

عنوان اصلی مقاله: ایرانی ها در اینترنت به دنبال چه میگردند؟!

لینک مستقیم  مقاله اصلی :

 کلمات کلیدی عمومی وبلاگ : وبلاگ+ فن آوری اطلاعات+ یزد + Yazd + IT+ Weblog

 کلمات کلیدی مقاله:  اینترنت +  جستجو + کاربران + ایران + جهان + لیست + بیشترین جستجو + موسسه نیلسن نت ریتینگ

---------------------------------------------------------------------------

 

 

مقالات مرتبط در وبلاگ فن آوری اطلاعات یزد

مقالات مرتبط  : آشنایی با کاربران ایرانی – فارسی زبان

» کاربران اینترنتی ایران به چه موضوعاتی علاقمند هستند
»»

مطالب مرتبط با: فن آوری اطلاعات ایران ,

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
موضوعات
نظر سنجی
نظرتان در موردوضعیت کنونی وبلاگ فناوری اطلاعات یزد چیست؟






دیگر موارد
تعداد مقالات وبلاگ :
نویسندگان وبلاگ :
آخرین بروز رسانی مقالات وبلاگ :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین زمان بازدید :

Xبستن تبلیغات