تبلیغات
وبلاگ فناوری اطلاعات یزد- Yazd IT Weblog - تاریخچه شرکت تعاونی پاناسونیک History Panasonic Corporation
وبلاگ فناوری اطلاعات یزد نسخه جدید- مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی و انگلیسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبار فن
تاریخچه شرکت تعاونی پاناسونیک History Panasonic Corporation
چهارشنبه ششم خرداد 1388 ساعت 12:10 قبل از ظهر | نوشته ‌شده به توسط: محمد حسین تقوایی زحمتکش | ( نظرات )
 
تاریخچه شرکت Panasonic       
پاناسونیک

تأسیس     ۱۹۱۸ اوساکا، ژاپن
زمینه فعالیت     لوازم الکترونیکی، خدمات مالی و لوازم دیجیتالی
محصولات     شبکه AVC
لوازم خانگی
دوربینهای دیجیتالی
و غیره.
تعداد کارکنان     ۳۲۸٫۶۴۵ (از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۷)
شعار     ideas for life
وب‌گاه     www.panasonic.net
پاناسونیک (به ژاپنی: Panasonikku Kabushiki-gaisha パナソニック株式会社، به انگلیسی: Panasonic Corporation) که پیش از این با نام شرکت الکتریکی و صنعتی ماتسوشیتا شناخته می شود
パナソニック株式会社
 
تاریخچه شرکت Panasonic       
پاناسونیک
パナソニック株式会社
تأسیس     ۱۹۱۸ اوساکا، ژاپن
زمینه فعالیت     لوازم الکترونیکی، خدمات مالی و لوازم دیجیتالی
محصولات     شبکه AVC
لوازم خانگی
دوربینهای دیجیتالی
و غیره.
تعداد کارکنان     ۳۲۸٫۶۴۵ (از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۷)
شعار     ideas for life
وب‌گاه     www.panasonic.net
پاناسونیک (به ژاپنی: Panasonikku Kabushiki-gaisha パナソニック株式会社، به انگلیسی: Panasonic Corporation) که پیش از این با نام شرکت الکتریکی و صنعتی ماتسوشیتا شناخته می شود


كونوسوكی ماتسوشیتا در سال ۱۸۹۴ در دهكده‌ای در كشور ژاپن به نام واسامورا به دنیا آمد. ماتسوشیتا فرزند كوچك خانواده ده نفری خود بود. بر پایه معیار‌های ژاپنی آغاز سده بیستم، افراد خانواده ماتسوشیتا را می‌توان خانواده مرفه به شمار آورد اما در سال ۱۸۹۹ به دلیل ورشكستگی پدر، اوضاع اقتصادی خانواده فروپاشید و مرحله جدیدی از زندگی برای ماتسوشیتا و خانواده اش آغاز شد.
 

 ترك محل سكونت، دوری از خانواده، ترك تحصیل، پرداختن به كار سخت، مصائبی بود كه ورشكستگی پدر برای او به ارمغان آورد.
به دلیل فقر و بیماری و نداری، ماتسوشیتا در ۲۷ سالگی خود، تمام اعضای خانواده خود را از دست داده بود. این سالها همراه با ابتلاء وی به نوعی بیماری ریوی بود كه تا پایان عمرش گریبان گیر او بود. او در سال ۱۹۱۷، در حالی كه در شغل خود موفق بود شركت محل كار خود را ترك كرد و تصمیم گرفت از آن به بعد برای خود كار كند. او از یك دوران كودكی سخت، یك دوره شاگردی، كارآموزی فرهیخته گردید و به راهی تازه گام نهاد.
ماتسوشیتا در سال ۱۹۱۷ با ۱۰۰ ین پس انداز خود و چهار نفر دستیار، كسب و كار خود را آغاز كرد. این مبلغ برابر ۵ ماه حقوق وی بود. كارخانه ماتسوشیتا در درون خانه‌ای اجاره‌ای دو اتاقه وی برپا گردید. همه سطح موجود برای كاركردن ۵/۱۴ متر مربع بود. در آن زمان كاركنان كارخانه ماتسوشیتا نه تجربه كاری داشتند و نه صاحب منابع مالی و پیوند و ارتباطات بودند. در این زمان ماتسوشیتا كار خود را با تولید یك محصول و آن هم نوعی سرپیچ اغاز كرد عناصر چهارگانه خلاقیت، خطرپذیری، سخت كوشی، فروتنی و شیوه‌های جدید مدیریتی ماتسوشیتا باعث شد كه در طی ۷۲ سال از تأسیس كارخانه ماتسوشیتا، محصولات این كارخانه (پاناسونیك) برای تمام مردم دنیا شناخته شده باشد و كمتر سازمانی در طول عمر خود به موفقیت‌هایی كه كارخانه ماتسوشیتا دست یافت، دست یافته باشد.
در این سالها، او نه تنها شرافت و بزرگی خانواده را باز گرداند، بلكه جلال و شكوه اقتصادی و اجتماعی گذشته را پشت سر گذاشت. ثروت او چنان فزون شد كه مقایسه دارایی‌های وی با پدر یا پدربزرگ وی بی‌معنی بود.
زندگی ماتسوشیتا مانند زندگی افسانه‌ای پریان بود كه به حقیقت می‌پیوست. در حقیقت زندگی وی شبیه به قطار تندرو شهر بازی بود كه با سرعت به قله می‌رسید و با شتاب در سرازیری قرار می‌گرفت. كودك تهی دست سالهای ۱۸۹۹ به جایگاهی رسید كه در پایان عمر خدمات نیكوكارانه وی بالغ بر ۲۷۶ میلیون دلار شد. چندین كتاب در مورد مدیریت و سرشت آدمی به نگارش درآورد كه سرلوحه برنامه مدیران شد.
تأسیس مؤسسه صلح و شادمانی، تأسیس دانشگاه مدیریت و حكومت ماتسوشیتا، پدیدآوردن جایزه ژاپن، از جمله كارهای برجسته وی در دهه پایانی عمرش است. دریافت دكترای افتخاری از دانشگاه واسدا، دریافت نشان شهر لوس آنجلس، دریافت نشان از سوی دولت هلند از جمله دستاورد‌های اوست. كونوسكی ماتسوشیتا در ساعت ۱۰ بامداد ۲۷ آوریل ۱۹۸۹ در بیمارستان درگذشت.

● رمز موفقیت ماتسوشیتا:
ماتسوشیتا علت موفقیت خود را چنین توصیف می‌كند: «كلید كامیابی در پدید آوردن محصول، داشتن درجه دكترا، یا داشتن بودجه كلان در واحد پژوهش و گسترش نبود. بلكه در تلاش، زحمت كشیدن و عرق ریختن كاركنان شركت بود». وی رویكردی جدید و متفاوت از زمان خود به كاركنان خود داشت. از نظر وی، سرمایه‌های یك سازمان، كاركنان آن هستند. توجه به «خرد گروهی»، «نظام بخشی»، «تعیین مأموریت سازمان»، از شیوه‌های مدیریتی وی به شمار می‌آیند؛ شیوه‌هایی كه پس از گذشت چندین دهه از پیاده‌سازی آنها توسط ماتسوشیتا، در سازمانهای كنونی مطرح می‌گردند.
با توجه به نحوه زندگی و عملكرد ماتسوشیتا، وی علاوه بر خصوصیاتی همچون خلاقیت، خطر پذیری، تلاش، فروتنی كه ویژگی مشترك كارآفرینان دیگر نیز می‌باشد، دارای ویژگی فوق‌العاده‌ای بود كه می‌توان آن را رمز موفقیت وی نامید و آن هم «ظرفیت بالا برای برانگیختن دیگران است.


● ویژگی مدیریتی ماتسوشیتا:
▪ توجه به خرد گروهی
▪ پیاده سازی نظام بخشی در سازمان
▪ كاهش هزینه
▪ تولید فراورده‌هایی كه بهتر از فراورده‌های موجود در بازار است، بطوری كه به قیمت كمتر از نرخ بازار به فروش برسند
▪ ساعت كار متمادی
▪ صرفه جویی در همه موارد
▪ سازمان باید از راههای ابتكاری كه از راه عدالت و انصاف هم دور نگردد تأمین مالی شود
▪ با كاركنان طوری رفتار گردد كه گویی اعضاء خانواده هستند
▪ سرعت در كار
▪ توجه به تبلیغات
▪ اندیشیدن در قالب گسترده بازرگانی و نه در قالب وظیفه باریك خویش

● اصول اعتقادی ماتسوشیتا:
▪ خدمت به مردم:
فراهم آوردن فراورده‌ها و خدمات با كیفیت بالا به قیمت عادلانه و معقول تا از این راه به راحتی زندگی و شادمانی مردم در سراسر جهان یاری داده شود.
▪ انصاف و امانت:
منصف بودن در همه داد و ستد‌های بازرگانی و رفتار شخصی و همواره به داوری‌های آزاد پرداختن و رها شدن از پیش پندارها.
▪ كار گروهی برای غایت همگانی: گردآوری تواناییها و قدرت اراده برای انجام دادن هدف‌های مشترك در فضای اعتماد متقابل و رعایت كامل آزادی و استقلال فردی.
كوشش خستگی ناپذیر برای بهتر كاركردن.
▪ احترام و فروتنی:
احترام به حقوق دیگران، حفظ نظم اجتماعی.
▪ همسازی با قوانین طبیعی:
پیروی از قوانین طبیعی و سازگار ساختن اندیشه و عمل با اوضاع در حال تحول و دگرگونی، تا از این راه در همه كوششها، پیشرفت و كامیابی تدریجی ولی پیوسته باشد.
▪ حق‌شناسی در برابر نعمت‌ها.

● دیدگاه فلسفی ماتسوشیتا:
▪ انسان به طور ذاتی موجودی خوب و مسئول است.
▪ نژاد انسان برای رشد و پیشرفت، چه مادی و چه معنوی، ظرفیت بالایی از خود نشان داده است
انسان قدرت گزینش دارد.
▪ ما دارای ظرفیت بكار بردن منابع مادی و فكری برای رویارویی با دشواریهای زندگی در جهان هستیم. حل موضوعات دشوار، بیش از هر چیز به ذهن و شوق یادگیری نیاز داریم.
 
 منبع 1 : مرکز اطلاعات عملی و تخصصی مدیریت


تاریخچه پاناسونیک  از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاناسونیک
パナソニック株式会社
تأسیس     ۱۹۱۸ اوساکا، ژاپن
زمینه فعالیت     لوازم الکترونیکی، خدمات مالی و لوازم دیجیتالی
محصولات     شبکه AVC
لوازم خانگی
دوربینهای دیجیتالی
و غیره.
تعداد کارکنان     ۳۲۸٫۶۴۵ (از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۷)
شعار     ideas for life
وب‌گاه     www.panasonic.net
پاناسونیک (به ژاپنی: Panasonikku Kabushiki-gaisha パナソニック株式会社، به انگلیسی: Panasonic Corporation) که پیش از این با نام شرکت الکتریکی و صنعتی ماتسوشیتا شناخته می‌شد، یک شرکت چند ملیتی واقع در کادومای ژاپن. فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ ساخت لوازم الکترونیکی و تولید فرآورده هایی زیره نظره چندین نام مختلف شامل پاناسونیک و تکنیکز است.

از زمان تأسیس در سال ۱۹۱۸، به رشد خود ادامه داد و به بزرگترین شرکت تولیدکننده لوازم الکتریکی در ژاپن تبدیل شد.

 

•    ویکی پدیای انگلیسی

Panasonic Corporation
From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Panasonic)
Jump to: navigation, search
"Panasonic" redirects here. For the electronic music band formerly known as Panasonic see Pan Sonic. For the brand name used by Panasonic Corporation see Panasonic (brand).
Panasonic Corporation
パナソニック株式会社
Type     Public, TYO: 6752, NYSE: PC
Founded     Osaka, Japan (1918)
Headquarters     Flag of Japan Kadoma, Osaka, Japan
Key people     Konosuke Matsushita, Founder
Kunio Nakamura, Chairman, Fumio Ohtsubo, President
Industry     Consumer Electronics
Products     AVC networks, Home appliances, Components and devices, digital cameras, others
Revenue     ▼7,765,510 Million Yen (US$81.9 billion) (Fiscal year ended March 31, 2009)[1]
Operating income     ▼-181,643 Million Yen (US$-1.92 billion) (Fiscal year ended March 31, 2009)[1]
Net income     ▼-419,992 Million Yen (US$-4.43 billion) (Fiscal year ended March 31, 2009)[1]
Employees     ▼328,645 (Consolidated, as of March 31, 2007)
Website     Panasonic Global

Panasonic Corporation (パナソニック株式会社, Panasonikku Kabushiki-gaisha?) (TYO: 6752 NYSE: PC), formerly known as Matsushita Electric Industrial Co., Ltd., is a multinational corporation based in Kadoma, Japan. Its main business is in electronics manufacturing and produces products under a variety of names including Panasonic and Technics.

Since its founding in 1918, it grew to become the largest Japanese electronics producer. In addition to electronics, Panasonic offers non-electronic products and services such as home renovation services. Panasonic was ranked the 59th largest company in the world in 2007 by the Forbes Global 500 and is among the Worldwide Top 20 Semiconductor Sales Leaders.[2]
Contents
[hide]

    * 1 Name
    * 2 History
          o 2.1 National/Panasonic Bicycles
          o 2.2 Electronics
    * 3 Brands and divisions
    * 4 See also
    * 5 Notes
    * 6 Further reading
    * 7 External links

[edit] Name

For 90 years since establishment, the name of the company was always topped with "松下" ("Matsushita"); before the company renamed itself on October 1, 2008, the company's name was "松下電器産業株式会社" ("Matsushita Electric Industrial Co., Ltd."), which was used since 1935[3][4].

In 1927, the company founder adopted a brand name "ナショナル" ("National") for a new lamp product, knowing "national" meant "of or relating to a people, a nation."[5] In 1955, the company labeled its export audio speakers and lamps "PanaSonic", which was the first time it used its "Panasonic" brand name[6]. The company began to use a brand name "Technics" in 1965[6]. Multiple brandage lasted for some decades[6].

In May 2003, the company put "Panasonic" as its global brand, and set its global brand slogan, "Panasonic ideas for life."[7] The company began to unify its brands to "Panasonic" and, by March 2004 replaced "National" for products and outdoor signboards, except for those in Japan[7].

On January 10, 2008, the company announced that it would change its name to "Panasonic Corporation" (effective on October 1, 2008) and unify "National" in Japan to its global brand "Panasonic" (by March 2010)[8]. The name change was approved at a shareholders' meeting on June 26, 2008[9].


[edit] History
Konosuke Matsushita on the cover of TIME Magazine, February 1962

Panasonic was founded in 1918 by Konosuke Matsushita first selling duplex lamp sockets. In 1927, it produced a bicycle lamp, the first product it marketed under the brand name National. It operated factories in Japan and other parts of Asia through the end of World War II, producing electrical components and appliances such as light fixtures, motors, and electric irons.

After World War II, Panasonic regrouped and began to supply the post war boom in Japan with radios and appliances, as well as bicycles. Matsushita's brother-in-law, Toshio Iue founded Sanyo as a subcontractor for components after WWII. Sanyo grew to become a competitor to Panasonic.

[edit] National/Panasonic Bicycles

The production of high-quality road and touring bicycles and bicycle components composed a little-known but substantial portion of the appliance division of the National/Panasonic corporation from 1945 through the end of the 1980s. As a child, Konosuke Matsushita, founder of National/Panasonic, had been adopted into a family who owned a small bicycle shop, and was passionate about bicycles and cycling.[10]

National and Panasonic bicycles were sold both in Japan and overseas to various retailers, who sometimes rebadged the bikes with private labels. Despite competition from other Japanese manufacturers, Matsushita enacted a corporate policy forbidding low quality in Panasonic bicycles no matter what the profit margins. When Schwinn was forced by economics to outsource bicycles built overseas, they chose the Panasonic World series, a successful model in production from 1972. As the only vendor to meet Schwinn's rigid manufacturing and production standards, Panasonic built several models for Schwinn, such as the World Traveller and the World Voyager. During the 1970s and 1980s, Panasonic produced a full range of lugged steel frame bicycles, produced in modern factories complete with robotic welding/brazing and advanced paint application equipment. Panasonic's bicycle tires had higher thread counts and thicker treads than their competition, and established a reputation for uniformity and high quality.[11]

From 1985 on, steady increases in the value of the Japanese yen and lower cost competition from Taiwan made Panasonic bicycles less competitive in the U.S. and other markets. Panasonic began to sell rebadged bikes made in Taiwan under their name. By 1989, Panasonic division managers were reporting that bicycles brought less revenue (and less profit) per square foot of warehouse than any other product in the corporate division. Following the death of Konosuke Matsushita, Panasonic abandoned the US bicycle market at the end of September, 1989.[12]

[edit] Electronics

In 1961, Konosuke Matsushita traveled to the United States and met with American dealers. Panasonic began producing television sets for the U.S. market under the Panasonic brand name, and expanded the use of the brand to Europe in 1979.[13]

The company used the National trademark outside of North America during the 1950s through the 1970s. It sold televisions, radios, and home appliances in some markets. The company began opening manufacturing plants around the world. It quickly developed a reputation for well-made reliable products.

The company debuted a hi-fidelity audio speaker in Japan in 1965 with the brand Technics. This line of high quality stereo components became worldwide favorites. The most famous product still made today is the SL-1200 record player, acknowledged for its high performance, precision, and durability. Throughout the 1970s and early 1980s, Panasonic continued to produce high-quality specialized electronics for niche markets, such as short-wave radios, and developed a successful line of stereo receivers, CD players, and other components.
Panasonic in Kadoma, Osaka, Japan. Foreground left: Panasonic Konosuke Matsushita Museum; behind: Corporate R&D laboratories

In November 1999, the Japan Times reported that Panasonic planned to develop a "next generation first aid kit" called the Electronic Health Checker. At the time, the target market was said to be elderly people, especially those living in rural areas where medical help might not be immediately available, so it was planned that the kit would include support for telemedicine. The kits were then in the testing stage, with plans for eventual overseas distribution, to include the United States.

In recent years the company has been involved with the development of high-density optical disc standards intended to eventually replace the DVD and the SD memory card.

On January 19, 2006 Panasonic announced that, starting in February, it will stop producing analog televisions (then 30% of its total TV business) to concentrate on digital TVs.[14]

On November 3, 2008 Panasonic and Sanyo were in talks, resulting in the eventual acquisition of Sanyo. The merger is to be completed by April 2009, and will result in one mega-corporation with revenues over ¥11.2 trillion (around $110 billion). As part of what will be Japan's biggest electronics company, the Sanyo brand and most of the employees will be retained.[15]

[edit] Brands and divisions

Panasonic produces electronic products under a variety of names, including:

    * Panasonic (home appliances for the overseas market, personal electronics, audio/video equipment, microchips, automotive components)
    * National (home appliances for the Japanese market, being phased out)
    * Sanyo (buyout proposed November 2008)
    * Technics (music equipment like headphones and turntables, overlaps with Panasonic branded products in some audio categories)

In many computer systems, Matsushita devices identify themselves as "MATSHITA", to fit the limit of 8 characters imposed by Microsoft Windows device handlers.

[edit] See also

    * List of Panasonic Corporation products
    * Panasonic CD interface
    * List of Japanese companies
    * Gamba Osaka
    * Technics
    * Hiro Matsushita
    * Toughbook
    * Yamaha
    * Viera Cast
 

مطالب مرتبط با: چهره های فن آوری اطلاعات ,



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
Where are the femur tibia and fibula? پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1396 03:00 بعد از ظهر
Hey there, I think your site might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that,
terrific blog!
محمد چهارشنبه ششم خرداد 1388 04:46 بعد از ظهر
سلام وبلاگ خوبی دارید.
یک سیستم کسب درآمد جدید می خوام بهتون معرفی کنم که سقف پرداخت نداره .
یعنی اینکه 15 هر ماه هر چقدر کلیک داشته باشید پرداخت میکنه حتی اگر فقط 1000 تومان باشه.
لینکش هم تو قسمت آدرس وب گذاشتم خود به خود وارد سایت کسب درآمد میشید
یه مزیتی هم که داره اینه که پایین بنر تبلیغاتی دیگه هیچ نوشته نداره .
محمد چهارشنبه ششم خرداد 1388 04:29 بعد از ظهر
سلام وبلاگ خوبی دارید.
یک سیستم کسب درآمد جدید می خوام بهتون معرفی کنم که سقف پرداخت نداره .
یعنی اینکه 15 هر ماه هر چقدر کلیک داشته باشید پرداخت میکنه حتی اگر فقط 1000 تومان باشه.
لینکش هم تو قسمت آدرس وب گذاشتم خود به خود وارد سایت کسب درآمد میشید
یه مزیتی هم که داره اینه که پایین بنر تبلیغاتی دیگه هیچ نوشته نداره .
رضا چهارشنبه ششم خرداد 1388 04:22 بعد از ظهر
سلام

وبلاگ واقعاً خوبی دارین آدم واقعاً لذت می بره.

ما هم یه وب سایت داریم که اگه خواستین می تونیم تبادل کنیم، برای این کار از لینک زیر استفاده کنید:

http://efun.ir/link?act=linkus
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
موضوعات
نظر سنجی
نظرتان در موردوضعیت کنونی وبلاگ فناوری اطلاعات یزد چیست؟






دیگر موارد
تعداد مقالات وبلاگ :
نویسندگان وبلاگ :
آخرین بروز رسانی مقالات وبلاگ :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین زمان بازدید :

Xبستن تبلیغات