وبلاگ فناوری اطلاعات یزد نسخه جدید- مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی و انگلیسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبار فن
اسپم ( هرزنامه) را بشناسیم (قسمت اول )
شنبه دوازدهم آذر 1384 ساعت 01:12 بعد از ظهر | نوشته ‌شده به توسط: مدیر وبلاگ فن آوری اطلاعات یزد - م . تقوایی زحمتكش | ( نظرات )

اگر برای مدت طولانی است که از اینترنت استفاده می‌کنید، بدون شک تاکنون تعداد زیادی از ایمیل‌های ناخواسته دریافت کرده‌اید. بعضی ادعا می‌کنند که شما را بسرعت ثروتمند می‌کنند. بقیه قول محصولات یا خدمات جدید را می‌دهند. بعضی فضایی از صندوق پیستی شما را اشغال می‌کنند و از شما می‌خواهند که ایمیل را به بقیه ارسال کنید یا وب‌سایت مشخصی را ببینید. در جامعه اینترنتی ایمیلهای بعضاً تجاری ناخواسته، اسپم نامیده می‌شوند. در این گفتار با اسپم ها، ضد اسپم ها( آنتی اسپم) و روشهای شناخت و مواجهه با اسپم ها را بیان می کنیم تا به طور کامل اسپم ها را بشناسید اسپم ها در لغت معمول فن آوری اطلاعات ایران به هرزنامه ها و  نامه ها یا ایمیلهای هرزنامه ای مشهور هستند

 

اسپم  ( هرزنامه) را بشناسیم (قسمت اول )

اسپم  ( هرزنامه) را بشناسیم (قسمت اول )

اسپم چیست؟

سایت مقالات ircert : در شنبه های امینتی سعی می کنیم که با مبانی واصول امنیت وب و شبکه آشنا شویم که متون نیز تاکنون آورده ایم امروز به سراغ هرزنامه هرزنامه ها بلای قرن جدید در شبکه اینترنت که همه غرق می کنند وبلاگ فن آوری اطلاعات یزدمی رویم صبر کنید

 اگر برای مدت طولانی است که از اینترنت استفاده می‌کنید، بدون شک تاکنون تعداد زیادی از ایمیل‌های ناخواسته دریافت کرده‌اید. بعضی ادعا می‌کنند که شما را بسرعت ثروتمند می‌کنند. بقیه قول محصولات یا خدمات جدید را می‌دهند. بعضی فضایی از صندوق پیستی شما را اشغال می‌کنند و از شما می‌خواهند که ایمیل را به بقیه ارسال کنید یا وب‌سایت مشخصی را ببینید. در جامعه اینترنتی ایمیلهای بعضاً تجاری ناخواسته، اسپم نامیده می‌شوند.

دسته‌بندی اسپم‌ها

برای اینکه بدانید اسپم‌ها بیشتر حاوی چه موضوعاتی هستند و هر موضوع چند درصد از کل اسپم‌ها را شامل می‌شود، می‌توانید به آمار  زیر نگاهی بیندازید:

ارائه کننده یا تبلیغ‌کننده کالاها و خدمات عمومی

 مانند: ابزار، خدمات تحقیقی، پوشاک و لوازم آرایشی25  درصد نوع  محصولات

ارائه‌کننده یا ارجاع دهنده مربوط به پول، بازار بورس و سایر فرصتهای مالی

مانند: سرمایه‌گذاری، گزارشهای اعتباری، دارایی‌های ثابت و وام‌ها20 درصد  نوع مالی

ارائه‌کننده محصولات یا سرویس‌هایی که مربوط به افراد بالای ۱۸ سال است

 معمولا نامناسب و اهانت‌آمیر هستند مانند: تبلیغات مربوط به مسائل جنسی15 درصد نوع بزرگسالان

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده کالاها و خدمات مربوط به اینترنت و کامپیوتر

مانند: میزبانی و طراحی وب. درصد نوع 7 درصد نوع  اینترنت

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده محصولات و خدمات مربوط به  سلامتی

 مانند: معالجات پزشکی، دارویی و درمانهای گیاهی7 درصد نوع  تندرستی

موبوط به فعالیتهای کلاهبردای و فریبنده که تعمدا جنبه گمراه‌کننده دارند

مانند: سرمایه‌گذاری در نیجریه، طرحهای هرمی و نامه‌های زنجیره‌ای7 درصد نوع  فریبنده

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده جوایز یا انجام فعالیتهای تفریحی با تخفیف

مانند: پیشنهادهای گذارندن تعطیلات، کازینوهای آنلاین و بازیها اوقات فراغت

بظاهر ولی نه واقعاً از طرف شرکتهای معروف که برای گول زدن کاربران

 بمنظور افشاشدن اطلاعات شخصی آنها مانند آدرس ایمیل، اطلاعات مالی و کلمات عبورشان است.مانند: اطلاعات شماره حساب، تایید کارت اعتباری و بروزرسانی صدور صورتحساب6% درصد نوع کلاهبرداری

پیامهای تبلیغ کننده یک کاندیدای سیاسی، پیشنهادها 

 برای اهدای پول به یک حزب سیاسی، پیشنهادها برای محصولات مربوط به مبارزات انتخاباتی و غیره مانند: حزب سیاسی و  انتخابات2 درصد نوع سیاسی

پیامها با اطلاعات متعلق به تبلیغات یا خدمات مذهبی یا معنوی

مانند: فیزیک، ستاره‌شناسی، بعضی مذاهب1 درصد نوع  معنوی

پیامهایی که به هیچ‌یک از گروههای فوق تعلق ندارند.

 درصد نوع 5 سایر

تاثیر هرزنامه ها بر شبکه :

اسپم اثری بیش از مزاحمت برای استفاده‌کنندگان اینترنت دارد و بطور جدی بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان ایمیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و این به این دلیل است که فرستندگان اسپم از هزینه بسیار پایین ایمیل استفاده می‌کنند و صدهاهزار یا حتی میلیون‌ها ایمیل را در یک زمان ارسال می‌کنند. حمله‌های اسپم پهنای باند زیادی را می‌گیرد، صندوق‌های پستی را پر می‌کند و زمان خوانندگان ایمیل را تلف می‌کند. گاهی می‌توان اسپم‌ها را از عناوین عجیب، غیرمنطقی و مضحکشان تشخیص داد.

آمار زیر درصد ایمیل‌هایی را که در ماه‌های اخیر بعنوان اسپم تشخیص داده شده‌اند، به تفکیک ماه در نمودار و جدول زیر مشخص شده‌اند.

درصدهایی که از کل ایمیل‌ها،  بعنوان اسپم شناخته شده‌اند (در مدت یک سال)

March 2004            63%

February 2004        62%

January 2004         60%

December 2003      58%

November 2003      56%

October 2003         52%

September 2003    54%

August 2003          50%

July 2003           50%

June 2003   49%

May 2003    48%

April 2003   46%

 چگونه با اسپم مقابله کنیم؟

قسمت اول : اسپم  ( هرزنامه) را بشناسیم

موضوع اینه که اصولا اسپم چیست یعنی اینکه می گن هرزنامه( مقاله بالا که خوانید)

قسمت دوم چگونه با اسپم مقابله کنیم؟

موضوع از این قراره حالا چطوری با اسپمها هزرنامه مبارزه کنیم

قسمت سوم : به زودی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مطالب مرتبط با: هک - هکر - کراک ,

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
موضوعات
نظر سنجی
نظرتان در موردوضعیت کنونی وبلاگ فناوری اطلاعات یزد چیست؟






دیگر موارد
تعداد مقالات وبلاگ :
نویسندگان وبلاگ :
آخرین بروز رسانی مقالات وبلاگ :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین زمان بازدید :

Xبستن تبلیغات
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic